Sun Oct 23 2022 00:00:00 GMT+0200 (stredoeurópsky letný čas) | Bc. Kristína Šafrová, MBA
Niekto chodí na Instagram relaxovať, pozerať si estetické fotky, zistiť, čo nové majú jeho priatelia a známi. Sú tu aj takí, ktorých pridávanie obsahu na Instagram naozaj baví, a možno by sa tomu radi venovali na profesionálnej úrovni. Nemôžeme zabudnúť ani na instagramové profily značiek, u ktorých je niekedy ťažké vytvárať pútavý obsah a získavať nových sledovateľov.
Ak si si otvoril tento článok, pravdepodobne chceš prísť na spôsob, ako docieliť to kliknutie na tlačítko „Sledovať“ od ostatných ľudí. Dnes už si každý z nás poriadne premyslí, komu ten follow dá. Instagram sa každý rok mení a mení sa aj jeho algoritmus (tvorcovia by o tom vedeli hovoriť). Preto sme spísali niekoľko tipov, ako zvýšiť počet sledovateľov a dosahy v roku 2022.
Áno, áno, vieme. Asi si túto radu počul už miliónkrát. No opakovanie je matkou múdrosti a krátke videjká majú taký veľký dosah, že sa to oplatí vedieť. Aktuálne trávia ľudia 20 % svojho času stráveného na Instagrame len sledovaním Reels. Stále ide o najrýchlejšie rastúci formát. Rovnako je tento formát aj najviac ukladaným, čiže ľudia si ho pozrú niekoľkokrát za sebou. Všimol si si niekedy, že aj na profiloch s malým počtom sledovateľov bývajú videá s viac ako 100-tisíc zhliadnutiami? Na to vplýva viacero faktorov, no v tomto má Instagram podobný algoritmus ako TikTok. Nikdy nevieš, ktoré z tvojich videí uvidia státisíce ľudí.
Medzi úspešné Reels patria recepty, zábavné videá alebo estetické videá s ukľudňujúcou hudbou. Ale aké videá vytvárať na Instagram svojej značky? Začni tým, že sa predstavíš svojim potenciálnym zákazníkom. Ľudia chcú spoznať tých, ktorí stoja za logom a ich obľúbeným produktom. Pokračovať môžeš s videami, kde zostriháš časti zo svojho pracovného dňa, Behind-The-Scenes pri práci, porovnania pred a po. Rovnako môžeš sledovateľov naučiť niečo nové a vytvoriť im krátky tutoriál.
To, že je teraz Reels „in“ neznamená, že žiadny iný obsah vytvárať netreba. Samotný Instagram hovorí: „Zdieľanie naprieč formátmi (ako sú Reels, Stories, videá...) vám môže pomôcť získať nových sledovateľov a rozšíriť dosahy.“ Formátov je naozaj množstvo a každý človek preferuje niečo iné. Niekto si pozrie vždy len Stories, iní radi scrollujú cez Reels.
Najmenší dosah majú v súčasnosti klasické, hlavné príspevky s fotkami na informačnom kanáli. O tých sa nezmieňuje vo svojom vyjadrení ani Instagram. Pri fotkách je najmenšia pravdepodobnosť, že sa zobrazia novým ľuďom.
Na začiatku bol Instagram iba o zdieľaní fotiek z bežného života, dovoleniek a udalostí. Nedával sa takmer vôbec dôraz na kvalitu a všetci sme používali na úpravu filtre, ktoré ponúkal samotný Instagram. Teraz si to asi moc nevieme predstaviť, pretože sa táto sociálna sieť posunula úplne niekam inam.
Už podľa vzhľadu profilu si vytvoríme o človeku alebo značke prvý dojem. Práve týmto vieš ľudí nalákať na to, aby ťa začali sledovať. Ukáž im, že si dávaš na príspevkoch naozaj záležať, a okrem obsahovej hodnoty dostanú aj tú estetickú. Instagram v súčasnosti predstavuje novodobú webovú stránku. Keď bude chcieť u teba nakúpiť nový zákazník, často si pozrie aj sociálne siete. Na čom všetkom si dať pri ladení Instagramového feedu záležať?
Pravidelné postovanie
Jedno pravidlo na získavanie nových followerov (a zároveň udržanie si tých existujúcich) platí už niekoľko rokov – pravidelná aktivita v podobe nových príspevkov a Stories. „Zdravý feed“ instagramového profilu je taký, kde pribúda niekoľko príspevkov týždenne a niekoľko príbehov denne. Tohto zlatého pravidla by si sa mal držať v prípade firemného aj súkromného profilu.
Reporty Global State of Digital od Hootsuite z apríla 2022 uvádzajú, že priemerný firemný účet uverejní za deň 1,64 príspevku. Čo sa týka typu obsahu, tak:
Na to, aby si prišiel na správnu kombináciu pravidelnosti a typov príspevkov, musíš so svojím business profilom experimentovať. Pri všetkých stratégiách rastu je dobré pozorne a pravidelne sledovať štatistiky na Instagrame. Takto si budeš vedieť vyhodnotiť, ktoré typy príspevkov majú najlepšie výsledky.
Vďaka Reels môžeš získať množstvo nových sledovateľov, no oveľa zložitejšie je udržať si ich. Najjednoduchším spôsobom ako ich premeniť na dlhodobých fanúšikov je lajkovanie, odpovedanie, komentovanie a pravidelné zapájanie. Interakcia by mala prebiehať zo strany sledovateľov, ale aj z tvojej strany. Otázky v príbehoch, komentovanie či výzva kontaktovania do DM.
Všetky tieto interakcie posielajú signály do algoritmu Instagramu, takže je vyššia pravdepodobnosť, že sa obsah z profilu zobrazí v informačných kanáloch ľudí. Vieš čo môže algoritmu škodiť? Kupovanie si sledovateľov. Instagram dokáže rýchlo prečítať, či sa jedná o interakciu robotov alebo skutočných ľudí.
Ďalším spôsobom ako rozšíriť dosahy príspevkov, je používanie správnych hashtagov. Kedysi platilo pravidlo, že čím viac ich v popise použiješ, tým lepšie. Potom bolo zas lepšie používať len 3 – 5 hashtagov súvisiacich s fotkou. A ako je to dnes? Opäť je dobré používať väčšie množstvo hashtagov (30 je maximum), ktoré súvisia s témou príspevku. Hashtagy môžu na tvoj profil priviesť nových sledovateľov tromi rôznymi spôsobmi:
Najlepšie hashtagy pre rast profilu nemusia byť nevyhnutne tie najviac používané. Oveľa lepšie sú vysoko zacielené, špecializované hashtagy s menším množstvom príspevkov a tým pádom aj menšou konkurenciou. Príspevok sa dostane presne k tým ľuďom, ktorí môžu mať o tvoj produkt alebo službu záujem. POZOR! Nikdy nedávajte hashtagy do komentára príspevku, znižujete tak jeho dosah.
Všetky naše rady doteraz sa zameriavali na zvyšovanie organického dosahu. No reklama bude vždy jedným z najefektívnejších nástrojov na to, ako získať nových sledovateľov. Pozitívnou správnou je, že je reklama na sociálnych sieťach veľmi vyspelá. Základným spôsobom, ktorým môžeš začať s reklamou na Instagrame, je boostovanie príspevku alebo Story. Kampaň na niekoľko dní dokážeš spustiť už za pár eur.
Aby si zvýšil prostredníctvom reklamy počet followerov, je dôležité zacieliť na správne publikum. Pomocou štatistík zistíš všetky informácie o svojich aktuálnych sledovateľoch a tieto informácie použiješ ako základ na vytvorenie publika reklamy. Pri pokročilejšom nastavovaní reklám na Instagrame a Facebooku sa využíva Správca reklám. So všetkými reklamami na sociálnych sieťach ti vieme pomôcť aj vo FúúDobre.
Bol pre teba tento článok užitočný? Ak áno, určite nám daj vedieť. Zdieľaj ho medzi podnikateľov aj tých, ktorí na svojom instagramovom profile každý deň pracujú. Ak máš záujem o správu Instagramu, Facebooku svojej značky alebo potrebuješ pomôcť s nastavením reklám, neváhaj nám napísať na info@fuudobre.sk.