12.02.2024 | Mgr. art. Daniela Ondríková

Super Bowl 2024 a súhrn toho najlepšieho

Super Bowl predstavuje vrcholnú príležitosť pre značky na predstavenie ich inovatívnych marketingových stratégií pred obrovským publikom. Ten posledný sa konal práve dnes v noci nášho času. Ako obrovské značky využívajú tento jedinečný moment, aby posunuli hranice kreativity a efektivity v reklame a oslovili miliónové publikum?


Všetky marketingové možnosti

Super Bowl otvára dvere pre široké spektrum marketingových taktík. Od televíznych reklám cez sociálne médiá až po sponzorstvá a digitálne kampane, značky majú neobmedzené možnosti, ako zaujať a zapojiť divákov.



Televízne reklamy

Srdcom marketingu počas Super Bowl sú bezpochyby televízne reklamy, ktoré sa vyznačujú vysokou kreativitou a často obsahujú celebritné cameo. S cenami za reklamné sloty dosahujúce milióny dolárov, značky sa snažia vytvoriť reklamy,

ktoré zostanú v pamäti divákov dlho po skončení hry.


Digitálne a sociálne médiá

Využitie sociálnych médií a digitálnych kampaní umožňuje značkám interagovať s divákmi v reálnom čase a zintenzívniť zapojenie prostredníctvom interaktívneho obsahu, súťaží a hashtagov spojených s udalosťou.


Sponzorstvá a experienčný marketing

Značky tiež často vstupujú do sponzorských partnerstiev, ktoré im umožňujú byť súčasťou polčasovej šou alebo fanúšikovských zón, čím sa zvyšuje ich viditeľnosť a zapojenie.


Super Bowl 2024

Ako to bolo na tohtoročnom Super Bowl? Tento rok sa konal v Las Vegas a do finále sa dostali tímy Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers. Zápas sa vysielal na CBS.


Najlepšie reklamy

Rozpočet na reklamu bol 7 miliónov dolárov za 30 sekúnd, pričom už v novembri bolo oznámené, že je priestor na reklamu vypredaný. Výhoda investície do tohto typu reklamy je, že počas zápasu sú diváci neustále sústredení a dopozerajú ho až do konca.


Najvýkonnejšou reklamou bola jednoznačne reklama na film Deadpool 3. Jednými z najlepších boli reklamy od značky Dunkin´ Donuts s Benom Affleckom, ktorá plní jeho sen stať sa popovou hviezdou. (Pozrieť si môžeš tu). V reklame na Uber Eats sa objavila Jennifer Aniston či Beckhamovci (Pozrieť si môžeš tu). Scarlet Johanson bola v reklame pre M&M, Jenna Ortega zas zapôsobila v reklame Doritos. Väčšina značiek teda stavila hlavne na známe tváre a humor.


Odlišnú stratégiu zvolil Apple, ktorý patrí k sponzorom Half Time Show, no len na záver zápasu uverejnili QR code. Čísla ale ukazujú, že sa im takáto stratégia oplatí. QR kódy sa objavili aj u niektorých AI produkty od Google a Microsoft. Prekvapivá bola napríklad reklama od značky Cera Ve, ktorá mala priemernú výkonnosť.


Zdroj: Yahoo News Canada


Nechýbala ani populárna značka Temu - zaplatila až 6 reklám počas celého zápasu. Táto aplikácia na nakupovanie patrila v Amerike medzi tie najsťahovanejšie, napriek tomu, že vznikla len v roku 2022. Pozornosť na seba strhla aj Beyoncé, ktorá zábavným spôsobom oznámila v reklame druhú časť albumu.


Halftime Show

Okrem reklám nemôžeme zabudnúť spomenúť ani túto časť Super Bowl. Veď kvôli nej si to množstvo divákov aj zapína. Minulé roky nastavili latku naozaj vysoko. Tento rok bol hlavným vystupujúcim spevák Usher, pridali sa k nemu Alicia Keys, H.E.R., will.i.am, Ludacris, Lil Jon a ďalší. Pridali sa, samozrejme, aj tanečníci či dychová kapela.


Zdroj: People


Obrovskou témou a hviezdou celého tohtoročného Super Bowl bola jednoznačne aj Taylor Swift., ktorá je priateľkou aj jedného z hráčov. Všetci očakávali žiadosť o ruku, ktorá sa však nekonala. Na druhej strane, počas zápasu ju kamery veľmi radi snímali a so svojimi blízkymi sa stala najzobrazovanejšou časťou celého prenosu. Tomu sa hovorí marketing! Avšak jej prítomnosť a meno priniesla americkému futbalu množstvo peňazí.


Úspešný marketing počas Super Bowl vyžaduje viac než len vysoký rozpočet na reklamu; vyžaduje kreativitu, inováciu a strategické myslenie. Značky, ktoré sa dokážu efektívne spojiť so svojím publikom, využiť rôzne marketingové kanály a vytvoriť kampaň, ktorá rezonuje s emóciami a záujmami divákov, majú najväčšiu šancu na úspech.